Dag 14 - 14 augustus - Reisverslag uit Bo Phut Beach, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 14 - 14 augustus - Reisverslag uit Bo Phut Beach, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 14 - 14 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

24 Augustus 2017 | Thailand, Bo Phut Beach

We zijn al vaker wakker geworden in de jungle, dit jaar maar zeker ook vorig jaar in Costa Rica, maar nog nooit was de plek zo bijzonder als hier. Wakker worden op je eigen vlonder in een junglemeer omgeven met zoveel moois te zien en te horen. En dan ook nog zo van de je vlonder duiken in het heerlijke water van Lake ...

Nog voor 7 uur duiken we met zijn vieren het water in, nadat we eerste een paar minuten genoten hebben van het uitzicht en de omgeving. En zoals afgesproken zien we onze vrienden ook van de verschillende vlonders het water in duiken. Gezamenlijk zwemmen we heen en weer langs alle vonder en raken niet uitgepraat over de prachtige plek.

Na het ontbijt is het tijd voor de kajaktocht. Onder begeleiding van onze gidsen maken we een tocht van 2 uur over de verschillende zijtakken van het meer en zien apen en gibbons. Helaas geen olifanten maar wel de drinkplek waar ze flink hebben huisgehouden. Overal in het meer steken oude kale boomtoppen uit het water, en geven het meer hiermee een bijzonder aanzicht.

Bij terugkomst in het kamp is er nog tijd om een uur te springen en te duiken op deze superplek en daar wordt flink gebruik van gemaakt. Na de lunch is het spullen pakken en vertrekken we per boot weer naar de bewoonde wereld en laten deze "must see" plek achter ons.

Bij aankomst aan de vaste wal nemen we afscheid van Martijn, Monique, Valentijn en Isabelle. Zij zetten hun reis voort in Krabi. Wij reizen samen met Margot, Joeke en kids naar Sura Thani, vanwaar de veerboot vertrekt naar Koh Samui. Na een kleine 3 uur komen we aan in de havenplaats waar we in de stromende regen aan boord gaan van de veerboot. Eenmaal op zee is de regen snel voorbij en na anderhalf uur varen komen we aan op het tweede eiland van Thailand, Koh Samui.

We nemen afscheid van de familie Van Waesberghe en na 20 minuten met de taxi komen we aan in het Anantara Resort in Bo Phut. De oprijlaan is verlicht met wel honderd fakkels en de ontvangst is weer fantastisch. Bij de uitgifte van de kamer gaat iets fout en we moeten even wachten. Na 10 minuten komt de manager naar ons toe met welgemeende excuses, waar we worden geüpgraded naar een een hele mooie suite met zicht op zee en de grote infinity pool.

Het resort ligt op loopafstand van het gezellige Fischermans dorp, een boulevard met tientallen eettentjes, winkeltjes en maktkraampjes. We eten direct aan het strand en genieten weer eens van een pizza. We slenteren terug naar ons hotel en bereiden ons zo voor op de laatste dagen van onze reis. 5 nachten, 4 hele dagen zullen we ons hier onderdompelen in de rust en luxe van dit resort. We beginnen morgen eens met "a day at the beach".