Dag 12 - 22 augustus - Reisverslag uit Khao Saming, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 12 - 22 augustus - Reisverslag uit Khao Saming, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 12 - 22 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

22 Augustus 2017 | Thailand, Khao Saming

Tijdens het ontbijt ontmoeten we onze buren uit Chiang Mai. Een gezin met twee dochters, en zo blijkt we gaan samen naar Elephant Hills. Met het bekende busje worden we in twee en een half uur naar het Khao Sok gebracht, het grootste nationale park van Thailand.

De accommodatie blijkt bij aankomst nog bijzonderder dan verwacht. Midden in de jungle staan dertig geweldige safaritenten met eigen sanitair en warm water. Voorzien van fraaie bijpassende inrichting. we kijken onze ogen uit en geven ook onze oren te tijd om alle junglegeluiden te beluisteren. Tijdens de lunch maken we nader kennis Margot en Joeke uit Amsterdam en hun kinderen Eefje en ... en Martijn en Monique en hun kinderen Valentijn en Isabelle uit Amstelveen. Samen zullen we het dagprogramma doorlopen, te beginnen met de een bezoek aan het olifantenkamp.

We stappen achter in de bak van een grote truck die ons naar het Kamp brengt waar de oude en afgedankte olifanten worden opgevangen en genieten van de welverdiende rust. In tegenstelling tot veel andere kampen mag je hier niet rijden op de olifanten. Je ziet deze imposante beesten hier genieten van de ruimte in de jungle en van de modderbaden. Na het baden mag elk gezin zijn "eigen" olifant schoonschrobben en spuiten. Gewapend met tuinslang, emmer en kokosschors boenen we onze 73 jarige dame weer helemaal schoon. Ondertussen geniet de olifant zichtbaar van alle aandacht en helpt zelf, water sproeiend met haar slurf, een handje mee.

Daarna mogen we haar lunch klaarmaken, bestaande uit ananas, bananen, tamarin, suikerriet en andere lekkernijen. Ze eten 250 kilo per dag, dus per olifant krijgen ze hele mand vol snacks. Tijdens het voeren blijken ze nog kieskeurig ook. Met hun slurf pakken ze alles aan maar de ene olifant gooit alle ananas op de grond terwijl de ander weer geen tamarin wil. We genieten van de omgeving de bijzondere interactie met deze mooie beesten.

Na terugkomst in het tentenpark is het tijd om per kleine raft de omgeving vanaf het de rivier te verkennen. Tijdens de tocht neemt de stroming van de junglerivier ons in een uur mee langs regenwoud en limestone rotsen. In de bomen zien we mangrove slangen en pythons gevaarlijk boven het water hangen.

Na terugkomst is het tijd voor de borrel op het centrale plein. Hier komen we erachter dan onze nieuwe vrienden de tweede nacht bivakkeren op de tweede lokatie van Elephant Hills het drijvende tentenkamp op het Chiaw Lan meer. We bellen direct met Travelnauts om te kijken of we dit nog kunnen aanpassen. Dat lukt! Binnen 5 minuten is het geregeld en van deze last-minute aanpassing krijgen we geen spijt. Samen met onze nieuwe vrienden uit Amsterdam en Amstelveen zetten we morgen onze trip voort.

De jungle maakt dorstig, hongerig maar ook moe. Dus op tijd kruipen in onze 2 tenten onder het laken. Geen airco. maar de geluiden van de jungle maken alles goed!