Dag 8 - 18 augustus - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 8 - 18 augustus - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 8 - 18 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

18 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Mai

Wat hebben we lekker geslapen! Na het ontbijt duiken we eerste het zwembad in en blijven tot 11 uur "by the pool". Het hotel heeft een aantal fietsen die we kunnen gebruiken dus we besluiten de stad zelf te verkennen. We zijn u een week hier en zijn ondertussen wel gewend dat ze hier aan de verkeerde kant van de weg rijden.

Het hotel ligt aan de rand van het centrum en binnen een paar minuten staan we dan ook in het hectische centrum met zijn typische Aziatische drukte. Chiang Mai is bekend vanwege de vele tempels. De stad is 45 keer kleiner dan Bangkok maar heeft zeker zo veel tempels. We bezoeken de twee bekendste. De Thaise broeken uit Bangkok die we over de korte broek aantrekken, komen weer goed van pas. Je mag immers niet met een korte broek een tempel betreden. We bezoeken de Wat Chedi Luang en de Wat Phra Singh. De laatste van deze twee is wat ons betreft de mooiste.

Na zoveel cultuur is het tijd om te shoppen. 's Avonds gaan we de bekende markten van Chiang Mai bezoeken. Dus besluiten we een shopping mall op te zoeken. Na een half uur fietsen zijn we binnen een kwartier een illusie armer. Dit is niet wat wij ons van een shopping mall voorstellen. We besluiten op ons gemak terug te fietsen naar ons hotel en lekker af te koelen bij het zwembad.

Rond 7 uur lopen we in 10 minuten vanuit het hotel naar de de bekende night market. Een veelal overdekte markt met ontelbare kraampjes. Terwijl we de eerste zware onderhandelingen al weer voeren krijgen we te maken met een echte tropisch bui. dit dit keer ook lang aanhoudt. Bande overkant van de straat ontdekken we Hard Rock Café Chiang Mai. Het traditionele bezoek tijdens onze reizen zijn we in Las Vegas gestart en zetten we na Costa Rica hier ook voort. Onder zonnebril van Michael Jackson en de hoed van Elton John geniet we weer eens van iets anders dan rijst.

De regen is voorbij, dus we lopen tussen de grote plassen door teug naar ons hotel. Morgen is het tijd voor actie.