Dag 6 - 16 augustus - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 6 - 16 augustus - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 16 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

16 Augustus 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Zelfs in de jungle weten ze nog een geweldig ontbijt te serveren, zo blijkt als we s’ochtends in het restaurant aankomen. Ook Beau smaken de pannenkoeken, de broodjes en het fruit als vanouds.

Om 9 uur vertrekken we met Bobo, onze gids, naar het Mon volk. Een volk dat zich hier tientallen jaren geleden zich uit Birma heeft gevestigd in de jungle. Bijzonder om te zien hoe zo’n 100 mensen afgezonderd leeft met weinig tot niks. 85% werkt in een van de 5 jungle hotels of lodges in de buurt. Wel heeft het dorp een eigen school, uiteraard een tempel en een heuse dorps olifant, Wendy. We voeren Wendy een hele tros bananen voor 50 cent en zijn onder de indruk van de 200 kilo suikerriet en bamboe die Wendy elke dag verorbert.

We varen terug naar het hotel voor de lunch en het zwembad. Na de lunch heeft Bobo nog een verrassing. Per longtail boat varen we naar het stroomopwaarts gelegen Floathotel en voorzien van een een lifejacket springen we de rivier in en laten ons zo weert terug drijven naar ons hotel. De temperatuur van het water is heerlijk. Ondertussen komt de regen met bakken uit de lucht, een tropische bui, maar dat maakt de pret alleen maar groter. Na een kwartier zijn we weer bij ons plekje. Dit willen we nog wel een keer.

Tijd voor het zembad. Barbara reserveert voor ons allemaal een massage voor dat we gaan eten. Terwijl Barbara al van haar massage geniet hebben Beau en Fleur nog een lift geregeld met een schipper die ijsblokjes naar de de hotels stroomopwaarts brengt. Dus met zijn drieën maken we de “zwemtocht” nog een keer. En weer pret voor tien!

Als we weer uit het water komen moeten wij ons haasten voor onze massage. Met zijn drieën naast elkaar worden we onder handen genomen. Papa iets harder dan Beau en Fleur. Na twee dagen voel ik de Thaise drukpunten nog steeds. Na het eten staat er nog een lokale dansvoorstelling op het menu door het Mon volk. Uit goed fatsoen zijn we blijven zitten maar dat konden de meeste andere bezoekers (begrijpelijk) niet opbrengen. Terug naar onze hut en op tijd naar bed. Fleur voelt zich niet lekker, zal het Thaise virusje nog een keer toeslaan...