Dag 5 - New York naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 5 - New York naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 5 - New York naar San Francisco

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag is onze tweede reisdag en staat de vlucht naar San Francisco op het programma om 14.30 uur, maar daarover later meer....

In de ochtend vertrek ik op tijd naar B&H, naar eigen zeggen de grootste discounter op het gebied van electronica in de wereld. Na een wandeling van 23 blokken kom ik in winkel die niet alleen opvalt door het enorme, zeg maar volledige assortiment, hier is echt alles te vinden op, het gebied van audio, video, fotografie. De winkel wordt voor 75% bemand door traditionele Joden, vandaar dat de winkel op zaterdag gesloten is. Het kennisniveau en het serviceniveau is TOP, een voorbeeld!! En het prijsniveau in vergelijking met NL is enorm. Dus na een uurtje shoppen verlaat ik de winkel met een aardige uitbreiding op mijn eigen collectie.

Ruim op tijd verlaten we ons hotel en gaan we met de subway en airtrain naar JFK airport. Bij aankomst op JFK valt mij de Rolex klok op, die meer dan een uur verkeerd loopt. Gelet op de tijd die we nog hebben gaan we uitgebreid lunchen en kijken nog wat rond, totdat... Ik wederom een Rolex klok zie die 14.55 uur aangeeft en die in vergelijking met mijn horloge ver (45 min) voor loopt en in vergelijking met de klok op mijn telefoon precies gelijk loopt, oftewel... vliegtuig gemist!!

Snel naar de desk van Delta Airlines; "vandaag alle resterende vluchten vol", "morgen om 07.00 uur zijn jullie de eersten die meekunnen"... Daar doen we het niet voor! Barbara gooit alle charmes in de strijd en uiteindelijk krijgen we de standby-status voor de vlucht van 17.55 uur. Het is even spannend maar gelukkig is redelijk snel duidelijk dat we plek krijgen, en met een vertraging van ruim 3 uur vliegen we naar San Francisco. Na een vlucht van ruim 5 uur en een korte taxirit komen we aan in ons hotel, Holiday Inn op Van Ness Avenue. De kids hebben geen piep gegeven en kunnen net als pa en ma lekker naar bed!

  • 18 Juli 2014 - 08:56

    Nancy:

    Hey lieve familie,

    Hier in het Oosten van Nederland geniet ik naast van jullie huis & tuin ook van de dagelijkse verhalen! Gedetailleerd en zo kan ik precies bedenken hoe het eruit ziet:)
    Hittegolf in aantocht hier…..
    Geniet van het vervolg van jullie geweldige trip!
    Liefs Nance

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 5471

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2017 - 30 Augustus 2017

Thailand - juli 2017

20 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Panama en Costa Rica 2016

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

New York en California

Landen bezocht: