Dag 9 - 19 augustus - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 9 - 19 augustus - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 9 - 19 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

19 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Mai

De dag gewoon lekker rustig beginnen is ook heel lekker. Dus dat doen we vandaag. Ontbijten, ff zwemmen, beetje lezen en plannen maken om de dag actief in te vullen. Wordt het raften, of toch een mountainbiketocht door de ruige groene omgeving. Het wordt canopy of "zipplinen" in goed Nederlands. We worden om 1 uur opgepikt, dus we hebben nog tijd voor een ochtendprogramma.

We bezoeken de bekendste markt van Chiang Mai, Talat Warorot, de grootmoeder van alle markten in Chiang Mai.Hier dus dus niet de ondertussen bekende beschilderde olifanten, tasjes en houten kikkers. Dit is de markt voor de locals, dus levende kikkers en schildpadden voor in de soep en veel andere moeilijk te identificeren ingrediënten, die niet in mijn recepten voorkomen. Verder zien we veel huishoudartikelen en niet te vergeten de grootste bloemenmarkt van noord Thailand.

Dan moeten we ons toch nog haasten. Snel naar huis met de tuktuk, ons eerste ritje in deze Thaise icoon. In Bangkok vooral berucht omdat ze je alleen via een grote omweg langs allerlei shops naar je gewenste bestemming brengen. Hier zijn het gewoon de typische driewielers als taxi's met goedlachse chauffeurs. Voor 100 tot 150 bath per rit brengen ze je heen waar je maar wilt. En het is nog leuk ook.

Als we in het hotel komen is het snel spullen pakken, want ons busje is er al. Na anderhalf uur rijden komen we aan bij Eagle Track Zipline. Voor ons ligt een parcours omgeven door jungle, over de groene rijstvelden en watervallen op de achtergrond. Onze tocht gaat langs 35 platforms, 16 ziplines, 3 keer abseilen en verschillende andere hoge hindernissen. De omgeving is erg mooi, de hoogte indrukwekkend. Misschien niet zo extreem als in Costa Rica maar zeker de moeite waard voor ons allemaal. Na de tocht van 2 uur smaakt de late maar eenvoudige junglelunch erg goed. Op de terugreis naar ons hotel zijn we allemaal erg stil...

Gisteren hebben we onderweg een echt Italiaans restaurant gespot, Pulcinella. Die kennen we uit Enschede! TripAdvisor is zeer positief, dus met een briefje van de receptie geven onze tuktukchauffeur het adres door. De pizza's zijn erg smakelijk en doen niet onder voor die van zijn Twentse broer. Na de lekkere pannacotta, ijs en espresso toe, besluiten we eerst nog een stuk te lopen. We lopen langs het uitgaanscentrum van Chiang Mai met de vele pubs en barretjes. Een van de dames trekt Beau met een grote glimlach naar binnen. Beau ziet er de humor wel van in.

De tuktuk brengt ons weer veilig terug bij Rimping Village.

Tags: Chiang Mai