Dag 2 - 12 augustus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 2 - 12 augustus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 2 - 12 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

12 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

Wat hebben we lekker geslapen, allemaal in 1 ruk tot 9 uur. De ochtend begint met een nadere kennismaking met het hotel. Ontbijt, zwembad, gym etc. Vandaag, zaterdag, is het een nationale feestdag. Het is de verjaardag van de koningin en geld hier en daar een aangepast programma.

We vertrekken per taxi naar de rivier voor een tocht over de rivier en de kanalen (klonhs). Met een longtail boat maken we kennis met deze bijzonder stad. We zien kleine huisjes en krotten voor de armen afgewisseld met de luxe verblijven. Tijdens de tocht door de kanalen valt toch vooral de vuile rivier op en de afwisseling van kleine huisjes, vervallen flats en de moderne luxe woontorens langs de rivier. Maar voor de velen tempels, wel 600 in Bangkok.

We stappen uit bij de 2 belangrijkste tempels, Wat Pho en Wat .... Hier ligt de grote liggende Boeddha. De tempels worden ons door de hitte te veel en zoeken de verkoeling van de airco op in een Thais eettentje. Daar vandaan zetten we onze tocht voort naar MBK, het shoppingcenter met ontelbare kleine winkeltjes verdeeld over vele etages. Nep en echt wisselen elkaar af, kleding, electronica, eten, you name it. Beau scoort zijn eerste Rolex van onder de toonbank en fleur de eerste elektronische hebbedingetjes. Ze leren er ook de eerste onderhandelingen te voeren over de prijs. Inclusief weglopen... en dat levert resultaat op.

Dan is het tijd voor het zwembad en verkoeling van de airco inzet hotel. Beau en ik gaan nog 45 min naar de gym en na de laatste duik gaan we op zoek naar een Thais eettentje. maar dat valt nog niet mee... Uiteindelijk belanden we op een van de nightmarkets. een sof tMBK in de buitenlucht. het lijkt hier nog we goedkoper en het is vooral nep wat de klok slaat. Zonnebrillen, veel horloges en kleding. In deze buurt zien we ook voor het eerst iets van het nachtleven van Bangkok. Dames (nu nog in bikini) dansen op de bar.

We vinden wel de slippers voor Beau maar het niet dat Thaise eettentje. Dan maar een Pizza, dat smaakt immers altijd. Op tijd naar bed want morgen om 6 uur op voor de fietstocht met Co van Kessel.