Dag 1 - 10/11 augustus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu Dag 1 - 10/11 augustus - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alexander Hamers - WaarBenJij.nu

Dag 1 - 10/11 augustus

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

11 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

DE reisdag begint zoals meestal vroeg. Om 0600 gaat de wekker en springen we onder de douche. Geheel volgens planning stappen om 0700 in de auto en rijden we naar het vliegveld van Dusseldorf. Een ritje van anderhalf uur.

Dat gaat mooi snel, na een uur en 20 min staat de auto in de parkeergarage en met de skytrain staan we zo in de vertrekhal. Er blijkt maar een controlepunt open, maar daar komt snel verandering in dus dat gaat ook soepeltjes.

Het is een luchthaven van niks dus lang shoppen is er niet bij. Bij de gate komen we erachter dat we met de nieuwe Dreamliner van Boeing vliegen. Dat heeft Etihad mooi voor elkaar. Wat een supervliegtuig. Prima stoelen en entertainment in de Economy class, veel bergruimte en opvallend stil. Na een kleine 6 uur landen we in Abu Dhabi. Na een snelle hap bij de Burger King ter plekke, vliegen we met een "oude" 777 van Boeing naar Bangkok. Na nog eens 6 uur staan we aan de grond in Bangkok en bij de uitgang worden we op zijn Thais, dus heel erg vriendelijk ontvangen, door de dame die onze transfer verzorgt.

Het Anantara Hotel voldoet aan alle wensen. Een ruim 3-kamer appartement in een van de 2 torens en een fraai zwembad waar een kwartier na aankomst in duiken.

In de avond verkennen we met de skytrain en metro kort de stad en doen de eerste indrukken op. Bangkok zie, hoor en ruik je... We willen naar China Town maar het echte centrum van deze wijk bereiken we niet. We eten wel heel erg lekker bij Chinees tentje. maar de knollen zijn echt op naar de reis en deze eerste dag. Snel naar ons lekker bed.